Bezorgen paspoort of ID-kaart

Twee keer naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort of ID-kaart is niet meer nodig. U kunt deze veilig thuis of op uw werk laten bezorgen. U hoeft dan alleen nog voor de aanvraag naar het stadskantoor te komen. Bezorgen kan in bijna heel Nederland. Het is gratis voor inwoners van de gemeente Bergen op Zoom.

Hoe kan ik mijn paspoort of ID-kaart laten bezorgen?
  • Tijdens de aanvraag van het paspoort of de ID-kaart geeft u aan dat u het thuisbezorgd wilt krijgen. Het bezorgen is gratis.
  • AMP Groep zorgt voor de bezorging. Als uw paspoort of ID-kaart klaar is krijgt u van AMP Groep een bericht om een afspraak te maken. Een afspraak maakt u online of via de telefoon. Online een afspraak maken heeft de voorkeur.
  • Via Mijn orderstatus op de website van AMP Groep maakt u een afspraak. U kiest hier de gewenste tijd en het adres. U kunt hier ook de afspraak wijzigen als dat nodig is. En u ziet welke bezorger uw reisdocument komt brengen. U kunt een dag vóór de bezorging tot uiterlijk 21.00 uur 's avonds de afspraak wijzigen.
  • De gemeente levert uw reisdocument verzegeld aan bij AMP Groep.
  • De bezorger controleert uw identiteit bij de bezorging. Dit gebeurt door de verzegelde envelop met uw paspoort of identiteitskaart in uw aanwezigheid te openen. Uw identiteit wordt vastgesteld en u tekent voor ontvangst.
  • Bij levering van paspoort of identiteitskaarten voor meerdere gezinsleden of huisgenoten, moeten al die gezinsleden of huisgenoten op het moment van bezorging aanwezig zijn. Dit geldt ook voor kinderen. De identiteiten worden vastgesteld en iedereen tekent voor ontvangst. Tot 12 jaar tekent alleen 1 van de ouders of verzorgers. Kinderen vanaf 12 jaar tekenen mee voor ontvangst.
Wanneer is bezorging niet mogelijk?
  • Als u uw paspoort of ID-kaart snel nodig heeft en een spoedaanvraag doet.
  • Als uw paspoort of ID-kaart een geldig visum bevat dat u nog wilt gebruiken.
  • Als u uw paspoort op een van de Waddeneilanden wilt laten bezorgen.

In deze gevallen haalt u uw paspoort en identiteitskaart af aan het loket waar u de aanvraag heeft gedaan.

Wat zijn de bezorgtijden?

Het paspoort of de ID-kaart wordt bezorgd waar u u woont, werkt of verblijft. De bezorgtijden zijn:

  • Maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 21.00 uur.
  • Vrijdag en zaterdag tussen 8.30 en 18.00 uur.
Kosten

Voor inwoners van de gemeente Bergen op Zoom is de bezorging gratis.

Contactgegevens AMP Groep

AMP Groep is te bereiken via:

  • Telefoon: 0900 267 56 44
  • WhatsApp: +31 6 38 03 58 77. Stuur een bericht met daarin uw ordernummer
  • Via X : @AMPgroep 
  • De website Mijnafspraak.nl. Link opent een externe pagina via de optie 'Contact' in het menu.

Veelgestelde vragen

Waar en wanneer bezorgen?

Het paspoort of de ID-kaart wordt bezorgd in Nederland waar u woont, werkt of verblijft met uitzondering van de Waddeneilanden.
Het bezorgadres kies u zelf. De bezorgtijden zijn:

  • Maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 21:00 uur.
  • Vrijdag en zaterdag tussen 8:30 en 18:00 uur.
Wat zijn de kosten voor het laten thuisbezorgen van (meerdere) reisdocumenten?

Het bezorgen is gratis. Het maakt niet uit hoeveel reisdocumenten er worden bezorgd.

Hoe kan ik mijn afspraak maken of wijzigen?

Als u inlogt op mijnafspraak.nl maakt of wijzigt u eenvoudig uw afspraak. U kiest hier zelf de gewenste bezorgdatum, tijd en bezorgadres.

De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Ik heb geen internet. Hoe moet ik dan een afspraak maken?

Geen probleem! Dan belt AMP Groep u binnen 5 werkdagen voor het maken van een afspraak. 

Ik ben niet thuis op het uitgekozen moment. Kan ik de bezorgtijd nog veranderen?

U kunt de afspraak tot 21.00 uur in de avond vóór de dag van levering wijzigen. Als u inlogt op mijnafspraak.nl maakt of wijzigt u eenvoudig uw afspraak.
 

Hoe laat komt de medewerker langs?

Als u op de dag dat AMP langs komt inlogt op mijnafspraak.nl ziet u een tijdvak van twee uur waarin AMP langs komt. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Hoe herken ik de medewerker die langskomt?

U controleert dit op drie manieren:

1) Pasfoto

Op de dag dat we langskomen staat op mijnafspraak.nl vanaf 7:30 uur een foto van de medewerker.

2) Code

Bent u iets minder goed in het onthouden van gezichten? Op mijnafspraak.nl staat vanaf dat moment ook een unieke code van vier cijfers waarmee de medewerker zich kan identificeren. Vraag hier gerust naar.

3) Bedrijfspas

De medewerker draagt een AMP-bedrijfspas.

Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Ik laat meerdere reisdocumenten bezorgen. Moet iedereen thuis zijn?

Ja. Iedereen die een reisdocument krijgt moet er zijn op het moment van bezorgen. 

Wat gebeurt er met mijn oude reisdocument? Kan ik deze inleveren bij de bezorgdienst?

Oude reisdocument(en) kunt u inleveren bij de bezorgdienst. Ze worden direct bij het overhandigen van de nieuwe documenten ongeldig gemaakt. 

Heeft AMP Groep certificeringen op het gebied van beveiliging persoonsgegevens?

Ja, AMP heeft twee certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging: ETSI en ISO 27001. Op de website van AMP leest u meer hierover.

Heeft deze informatie u geholpen?